Portfolio

Susan Neeteson

LOGO

De naam is ontstaan door het maken van verschillende mindmaps. Hierin keek ik naar woorden die passend waren bij ons, bij het 3D printen en bij ons doel. Ons doel was om plezier te maken en te creeëren met de 3D printer. Hier kwam het woord fun in naar voren. Fun opzichzelf als woord vond ik niet interessant genoeg. Het idee om fun als afkorting te gebruiken was daardoor snel ontstaan. Vervolgens ben ik weer een mindmap gaan maken met woorden die beginnen met een f u en n. Hier kwamen de woorden For Unique Noticeable uit. Dit werd compleet gemaakt door het woord printing. F.U.N. printing werd het resultaat. Voor het icoon heb ik een mindmap gemaakt met tekeningen die te maken hadden met 3D printen. Hieruit kwam de nozzle, waarmee je print, als meest passend naar boven.

WEBSITE

De website was in eerste instantie met de hand geprogrammeerd. Al snel wilden wij een echt werkende webshop. Hierdoor hebben wij de overstap gemaakt naar Wordpress. Bij het bouwen van de website heb ik gebruik gemaakt van de gekozen kleuren. Ook heb ik de layout van de website simpel gehouden. Voor de website heb ik de foto's gemaakt. Hierbij heb ik gekozen om alle productfoto's om te zetten naar png om zo de shoppagina rustig te houden.

PRODUCT DESIGN

Verschillende producten heb ik zelf ontworpen voor FUN. Sommige ontwerpen zijn afgeleid van een bestaand object en sommigen zijn volledig zelf bedacht en ontworpen. Hieronder staan een aantal voorbeelden. De eerste is de "Brick bloem" deze is afgeleid van de Lego bloem. In de eerste foto zie je het werkbestand en in de tweede het uiteindelijke product. De tweede is een silhouette van mensen. Hierbij maak ik gebruik van een foto die ik heb bewerkt in Photoshop. De derde is een cactus sleutelhanger.


LOGO

Het logo van susanneeteson.nl heeft een verandering doorgemaakt. Toen ik voor het eerst begon met websites maken heb ik het logo op foto 1 gemaakt. Ik had toen nog geen design ervaring en had daarom voor iets tekstueels gekozen. Later heb ik gekozen om dit toch aan te passen, omdat ik inmiddels meer ervaring heb. Daar is het logo op foto 2 uitgekomen. Het proces wat ik heb doorgemaakt is te zien op foto 3. Het idee van de lijnen en de hexagon zijn ontstaan uit de tekeningen die ik als kind maakte. Ik maakte toen altijd graag zwart-wit tekeningen met liniaal. Deze stijl wilde ik graag doorvoeren in mijn logo. Hier ben ik mee gaan experimenteren. Al snel kwam ik erachter dat het concept zwart wit leuk was voor de tekeningen, maar dat ik voor mijn logo toch iets meer de huisstijl erin terug wilde laten komen. Toen ben ik gaan experimenteren met de kleuren van de huisstijl. Naast de toevoeging van de kleuren heb ik er voor gekozen om het logo te vereenvoudigen. Dit is passender en oogt rustiger op een website.

WEBSITE

De website is verschillende keren veranderd van vorm. Het begon ooit als zelfgeprogrammeerde site met weinig ervaring. Is vervolgens een paar keer van Wordpress heen-en-weer geweest. Tot het nu toch echt een geprogrammeerde website is en blijft. Deze veranderingen vonden steeds plaats, omdat ik het graag zelf wilde programmeren, maar mijn ervaring telkens nog niet ver genoeg was. In de layout van de website heb ik gekozen om het simpel en clean te houden. De uitgebreide portfolio bevind zich dan ook op een onopvallende plaats om zo mensen niet ineens te overspoelen met veel informatie. De header foto op de website is een zelfgemaakte foto. Ik maak op mijn website graag gebruik van mooie vakantiefoto's die ik zelf heb geschoten.


WEBSITE

Dit is de eerste website die ik heb gemaakt naast schoolprojecten. De website heb ik opgezet om al mijn reiservaringen met anderen te kunnen delen. Toen ik deze website opzette had ik nog weinig ervaring hiermee. Ik wilde graag veel beeld in de website verwerken, omdat dat het goede reisgevoel meegeeft. In de achtergrond heb ik daarom een mooie natuurfoto geplaatst. Vervolgens heb de website daaroverheen geplaatst. De indeling heb ik simpel gehouden. Op de website heb ik USA gescheiden van Europa. Onder USA kun je al mijn verschillende roadtrips vinden helemaal uitgewerkt per dag. Onder Europa kun je al mijn stedentrips vinden.

FOTOGRAFIE

Alle foto's op mijn website zijn zelfgemaakte foto's. Je zou als het ware deze site kunnen zien als een fotografie portfolio.

VIDEO

Op deze websites zijn ook reisvideo's te vinden. Zowel videobewerking (via Final Cut Pro) als video opnemen behoren tot mijn hobby's. Dit doe ik voornamelijk voor vakantie herinneringen of soms ook dagjes weg. De video's staan ook op Youtube en op datzelfde account zijn nog meer videos' te vinden.


WEBSITE

Deze website heb ik samen met een kaderarts gemaakt. De website is gemaakt in Wordpress. Ik heb mij voornamelijk beziggehouden met de layout en design van de site. De kaderarts heeft hem gevuld. Ook heb ik de headerfoto van de website gemaakt en een aantal icoons gemaakt voor de website. Icoons maken is niet mijn specialiteit, maar ik wilde er graag meer mee oefenen. Hieronder staat een voorbeeld hiervan.


LOGO

Voor het logo heb ik samen met de eigenaresse gebrainstormd. Hieruit kwam naarboven dat ze graag een tekstueel logo wilde hebben oftewel de naam van haar bedrijf in dit logo. Aan de hand van deze brainstormsessie ben ik schetsen gaan maken. Hierbij heb ik verschillende vormen geschetst en deze in combinatie met het logo bekeken. Vormen die allemaal te maken hebben met kledingstukken zoals jurkjes, shirts en sieraden. Toen ik naar de vormen keek bedacht ik me dat ik letters uit die vormen kon halen. Het jurkje kun je in een 'y' vorm gieten. Ik zocht daarnaast ook nog een tweede vorm om toe te voegen aan het logo. Hierbij keek ik opnieuw naar al mijn schetsen. De paspop vond ik hier wel een goede fit hebben met het logo, deze nam plaats op de plek van de 'i'. Het lettertype is een lettertype met serif geworden. Deze keuze is genomen, omdat dit meer effect gaf in het logo.

WEBSITE

De website heeft een huisstijl gekregen met mooi roze als hoofdthema. Deze is ook verwerkt in het logo. Hierbij is gekozen voor 2 tinten roze en natuurlijk zwart en wit. De website zelf heeft een simpele lay-out. Het is gebouwd met een website builder. De keuze hiervoor is gemaakt, omdat de eigenaresse graag ook zelf de website bij wil houden en zij het zelf graag zo makkelijk mogelijk wil houden.


LOGO

Sweet Milly is een bedrijfje dat in eerste instantie alleen honden accesoires wilde verkopen. Dit is later uitgebreid naar ook andere accesoires. Bij het opzetten van de gehele branding is in overleg met de eigenaar gekozen om de hond Milly het symbool te laten worden. Het logo is gemaakt in Photoshop. Hierbij is gekozen om Milly een cartoon achtige look te geven vanuit een foto. Deze heb ik vervolgens in een bubbel geplaatst met de naam van het bedrijf erin met sierlijke letters. Naast het maken van het logo ben ik ook nog beziggeweest om bijpassende visitekaartjes te maken. De huisstijl van de website bevatte verschillende kleuren, namelijk groen en roze in verschillende tinten. In het visitekaartje komen deze dan ook terug. Het visitekaartje is simpel gehouden, maar wel kleurrijk. Om zo niet te veel te willen vertellen in een keer. Daarnaast geven de kleuren een vrolijk effect. Het bedrijf wil graag positiviteit uitstralen.

WEBSITE

De website heb ik opgezet met Wordpress. Hierbij heb ik qua lay-out iets vergelijkbaars gekozen als die van F.U.N. printing. De website is ook een webshop. De website is simpel opgebouwd, zodat je niet te veel in een keer ziet. Nadat ik de website heb opgebouwd is de eigenaresse er ook nog mee aan de slag gegaan.


DESIGN

Voor deze folder kreeg ik een stijl waar ik me aan moest houden. Namelijk de Avans stijl. De afbeeldingen hebben een omlijning gekregen om er zo meer uit te springen. Daarnaast heb ik de kleur ook geprobeerd terug te brengen in de rest van de folder om elementen uit te lichten. De QR-code heb ik toegevoegd om het zo makkelijker te maken voor de lezers om de websites te bezoeken. Voordat ik deze folder had gemaakt had ik nog nooit met adobe InDesign gewerkt. Hierdoor was het wel een uitdaging om deze folder in elkaar te zetten, maar na veel proberen is het mij uiteindelijk gelukt deze folder in elkaar te zetten.


DESIGN

De uitnodiging heb ik qua lay-out zelf bedacht. Het 50 jarig huwelijk is erg bijzonder. Voor dit mooie moment wilde ik graag foto's in de uitnodiging brengen. Om het zo nog persoonlijker te maken. Hierbij heb ik gekozen om een huwelijksfoto toe te voegen. Daarnaast ook een hele recente foto in het restaurant waar we uiteten zouden gaan. De uitnoding is geheel in stijl van het restaurant Merlijn. Hierbij heb ik gekozen voor een paarse achtergrond met goude confetti. De tekst heb ik een goude kleur gegeven bijpassend bij de achtergrond.



GAME

Deze game was een groepsproject. Tijdens deze module heb ik ook gewerkt met Cinema 4d. Een opdracht was om hierin een poppetje te maken. Hierbij heb ik gekozen om Olaf na te maken (foto 1). Mijn taak in het project was om de game te programmeren. Dit heb ik gedaan in Unity (foto 2). Hier had ik nog nooit mee gewerkt. Ik vond het erg interessant om Unity te ontdekken, ondanks dat het erg lastig was. Zo heb ik onder andere geleerd hoe je een object kunt laten bewegen en kunt laten interacteren met de omgeving. In het filmpje hieronder kun je zien hoe de game werkt.


FILM

Hieronder zijn een aantal schetsen van de film te zien. In de schetsen hebben wij stap voor stap de film beschreven. Deze opdracht is al een tijd geleden uitgevoerd, daarom kan ik er ook niet zo veel meer over vertellen.



INTERACTIE

Op de eerste foto is te zien hoe het prototype er in het echt uit zag. In de tweede foto kun je zien hoe ik de interface had opgebouwd in JavaScript.


PRODUCT

Deze tussenperiodes tussen activiteiten zorgen voor een kort (of lang) moment die een duidelijke grens aangeeft tussen de activiteiten. Door zo’n moment kan je even resetten en de vorige activiteit uit je hoofd zetten zodat je je beter kan focussen op wat er nu moet gebeuren. Daarom zijn wij gekomen op Change. Change zorgt ervoor dat je zelf kan aangeven dat je naar een nieuwe activiteit wilt. Je kan dit aangeven door een tijdframe te geven. In dit tijdframe krijg je een korte ‘reset’ zodat je je weer optimaal kunt concentreren. Om het onverwachts te maken, maken we gebruik van temperatuurverschillen die elkaar afwisselen in verschillende patronen over je onderarm heen. Verwarmings en -koelelementen zorgen ervoor dat het product koud en warm gaat aanvoelen op de onderarm. Studenten zullen het meeste baat hebben bij dit product omdat zij vaak degene zijn die op kamers zitten en maar 1 a 2 kamers tot hun beschikking hebben. Het is een ervaring zijn die makkelijk te gebruiken is, en grotendeels voor zichzelf spreekt omdat het qua gebruik niet moeilijker moet zijn dan naar huis fietsen.


APP